راه های طراحی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی

راه های طراحی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی

بیلبوردهای شهری که هزاران شماره از آنها را هر روزه مشاهده میکنید هر کدام مقاصد مختلفی را پیگیری میکنند ، از بیلبوردهای تبلیغاتی برندها ، بانک ها و تولیدکنندگان گرفته که هدفشان جذب مشتری اغلب و فروش و ارائه خدمات هر چه بالاتر است لغایت بیلبوردهای فرهنگی که بیشتر مربوط به ارگان های دولتی مانند شهرداری ، نیروی انتظامی و … می باشد که هدفشان ادب سازی و تعلیم به هموطنان عزیزمان است.

دراین پست نمی خواهیم در باره گونه و روش طراحی بیلبورد تبلیغاتی یا بیلبوردهای فرهنگی گفتگو نماییم ، زیرا در مطالب اسبق درباره طراحی بیلبوردهای خلاقانه و گونه نگاه طراح به این زمینه زیاد گفتگو کردیم و مثال های بسیاری را برای مثال مشاهده کرده اید، بعد رهنمود میکنم اگر مطلب بیلبوردهای خلاقانه را مطالعه نکرده اید اول به این لینک مراجه کنید.

اکنون به مبحث اصلی که نکات کلیدی طراحی بیلبورد و محل نصب سازه را برای ما بازگو میکند میپردازیم که مطمئن هستم در تصمیم گیری شما زیاد کارایی خواهد گذاشت :

طراحی بیلبورد خلاقانه

1- طرح و شعار مفهومی یک بیلبورد دائم تاثیرگذار نیست

اگر فکر کرده اید که برای طرح بیلبورد خویش بهترین تصویر سازی و طراحی را گزینش کرده اید و یک شعار مفهومی هم منتخب اید ، پس حتما فیدبک و بازخورد خوبی از جامعه میگیرید در اشتباه هستید. طرح بیلبورد بالا از دید بسیاری جالب و فان بود و از دید بسیاری نامفهوم و بی معنا. به نظر شخصی من برای مسئله مهمی مانند دلگرمی برای افزایش جمعیت که امریست بسیار مهم باید خیلی جدی تر برخورد شود و در طراحی بیلبورد برای این موضوع فرهنگی، اجتماعی میشد از طراحی گویا تر ، جدی تر و قابل فهم تر برای عموم مردم بهره‌گیری کرد. به همین دلیل انتقادات بسیاری به طرح بالا شد ، نتیجه اینکه برای بیلبوردی از این نوع که مخاطب ما عموم ملت هستند ، طرح و شعار باید زیاد بسیار حساب شده و جذاب باشد.

طراحی بیلبورد خلاقانه

2- قبل از طراحی بیلبورد تبلیغاتی حتما اطلاعات ریزبین از محل قرارگیری بیلبورد ، نوع و گوشه سازه نگهدارنده بیلبورد و مهمتر از کل که اکثرا به آن پروا نمیکنند خیابان ، پل و یا اتوبانی است که قرار است بیلبورد در آنجا نصب گردد و حتی نوع طراحی باید با ادب و روش ها آن شهر یا محل مطابقت داشته باشد ، به طور نمونه تبلیغ یک رستوران ایتالیایی در شهر یا نقاط محروم کشور کشور یا تبلیغ اینترنت پرسرعت در مناطقی که هنوز گاز شهری ندارند که قاعدتا فیدبک مناسبی نخواهند گرفت.

3- طراحی بیلبورد باید به نوع ای باشد که در سریعترین سررسید شدنی پیام خود را منتقل کند و تاثیرش را در ذهن نظاره گر بگذارد، حال این نظاره گر یک آموزگار دانشگاه باشد یا یک فرد کم سواد ، اینجاست که توان طراحی و هنر انتقال مفاهیم از طریق گرافیک بزرگترین نقش را ایفا میکند و در ریشه-بن-بیخ رسالت هنر گرافیک که همان کلام با زبان تصویر است به راستی وظیفه اش را ایفا میکند.

4- بیلبوردهای Bridge یا همان بیلبوردهای عریض نصب شده بر روی پلها که به دو تقسیم پلهای عابر پیاده و پلهای سواره رو تقسیم میشوند که بالاترین آمارگرفتن نصب را نیز در شهر دارند ، که در مقایسه با سایر بیلبوردها هم از نفوذ بهتری در ذهن بیننده برخوردارند و به سبب عرض بسیار فضای مناسبی را در اختیار طراح بیلبورد قرار میدهد. اما 2 نکته کلیدی را باید مد نظر پیمان داد اول مکانی را برای نصب گزینش نمائید که عموما از شدامد فوقانی برخوردار باشد ، که به شکرانه اتومبیل های زیاد از این مناطق بسیار یافت میشود ، به مشابه عکس بالا و دوم طراحی استاندارد بیلبورد است که باید از متن بسیار و پس گویه های طایفه خودداری کزد و سوژه یا فرآورده باره نظر را در مرکز شغل پیمان دهیم ، در کل طرحی خلوت ، خلاقانه و منسجم و یا متنی مناسب و گویا.


طراحی بیلبورد خلاقانه

5- فاصله مکانی بین دو بیلبورد زیاد مهم می باشد ، توصیه میکنیم که این فاصله هر چقدر بیشتر باشد طرح و پیام شما در ذهن نظاره گر زمان اکثریت را در پسندیدن دارد لغایت شهبانو ذهن هر شخص بشود چنانچه فاصله اندک بین سازه های بیلبورد سبب میشود که این فرآیند به سخت تصادف کند و هر 2 طرح کارایی و پیام خویش را به نکویی منتقل نکند ، مگر اینکه نیرو ایده پردازی و طراحی و خلاقیت به حدی بالا باشد که نه برای یک لحظه برای چندین سنه در ذهن مخاطب ثبت گردد.

6- بیلبوردهای تبلیغاتی سریالی ، یکی از بهترین، تاثیر گذارترین و جذاب ترین نوع طراحی بیلبورد میباشد و انگیزه ها بسیاری برای این سخن هستی دارد. این سبک از طراحی مطمئنا حاصل تفکر بخش جمعی و اطاق اندیشه است به این صورت که به همانند یک سریال حائز سناریو و موعد بندی دقیق می باشد و در پایان تمامی طرح ها پیرو یک شعار و یک هدف می باشند و جالب ترین جستار در بیلبورد سریالی نوعی تحریک ذهن بیننده به تفکر است و به بازبینی زمان که این طرح ها جایگزینی میشوند برای نظاره گر جذابمی باشد .

اما در طراحی و نصب این استراتژی 2 چیز را نباید فراموش کرد، اول محیط‌ قرارگیری بیلبوردها باید مقاوم باشد و تغییر محل ندهند و دوم طرح های جدید جایگزین در یک موعد مشخص و در تمامی نقاط آپدیت شود. به طور مثال در میدان هفت تیر طرح عدد 1 بالا باشد و در اتوبان نیایش طرح عدد 2 . نظم و هماهنگی در بیلبوردهای سریالی حرف اول را میزند.

در پایان امیدواریم که نهایت خلاقیت طراحی بیلبورد ، در کشورمان تنها یک تقدیر از کادر بیرون زده نباشد و شاهد طراحی خلاقانه بیلبوردهای تبلیغاتی با سازه های خاص در شهرهای ایران عزیزمان باشیم.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

تماس با ما