نکاتی که سفارش دهندگان بیلبورد باید بدانند.

نکاتی که سفارش دهندگان بیلبورد باید بدانند.

مطمئن هستم شمائی که به طراحی بیلبورد می‌پردازید، به نکات ریز و درشتی زیادی دقت می‌کنید الی بهترین طرح را به‌روی بیلبورد ببرید.

ولی پیش از هر چیزی می‌خواهم یادآور شوم صحیح است که اندازۀ بیلبوردها بزرگ هستند اما این بدان معنا نیست که باید هرچقدر که برادر دارید آن را پُر کنید!

می‌توان با پروا کردن به چند نکتۀ ساده، علاوه بر افزایش جذابیت در طراحی بیلبورد ، آن را اثربخش‌تر کرده و در خاطرۀ مخاطبین همیشگی کرد.

نخست: هرچقدر می‌توانید از کلمات اقلیت در طراحی بیلبورد بهره‌گیری کنید؛

به شش، هفت کلمه یا حتی کمتر فکر کنید.

وقتی در حال حرکت هستیم، خواستن مطالب برای ما مشکل است؛ بعد در طراحی بیلبورد باید از تعداد کلمات کمتری بهره‌گیری کرد الی مخاطبی که در حال جنبش است بتواند آن را بسهولت مطالعه کند و پیام شما را کامل گرفتن کند.

دوم: جلب توجه کنید، ولی مراقب راننده باشید.

مطمئناً در جایی که شما فقط چند ثانیه اغلب موعد ندارید الی مخاطب خویش را جذب کنید، باید خلاقانه این شغل را اتمام دهید الی چشمان بیننده (رانندگان) را خیره کنید؛ ولی مراقب باشید تا این جلب توجه باعث برپایی یک حادثه نشود. شما نسبت به مخاطب خویش رئیس هستید.

سوم: بیلبورد برای برقراری تماس سر راست نیست!

برای اطلاعات اغلب با ما تماس بگیرید ۱۱۱۱۱۱۱۱-۰۲۱؛

شماره تلفن مرکز فروش و خدمات بعد از فروش: ۱۱۱۱۱۱۱۱-۰۲۱

باور کنید که بیلبورد جای این اطلاعات نیست، شما تنها در نزدیک ۱۰ ثانیه زمان دارید تا چیزی را به مخاطب خویش از راه بیلبورد منتقل کنید، شماره تلفن جزو این بخش نیست!

بیلبورد رسانه‌ای است که وظیفه‌اش ایجاد یک جرقه در ذهن بیننده است، پس متعلق به برای برندینگ، معرفی محصول، یک شعار تبلیغاتی و… کاربرد کنید و نه اطلاعات تماس مشابه شماره تلفن، آدرس، ایمیل و …

این اطلاعات را در جای دیگری به بیننده نمایش دهید، برای نمونه نشریات، وب‌سایت و …

چهارم: طراحی بیلبورد باید هوشمندانه باشد، ولی نباید خیلی زیرکانه باشد!

در طراحی بیلبورد باید شیطنت داشت و نگاه بیننده را دزدید، ولی فراموش نکنید که برایش چیستان طرح نکنید، کل مشابه شما علاقه به حل معما ندارند.

وظیفه شما دریافت توجه بیننده است آن هم به صورتی هوشمندانه و نه طرح یک چیستان به صورتی زیرکانه!

پنجم: حرف نزنید، پرتو دهید!

باور کنید حافظۀ تصویری ما بسیار قوی‌تر از حافظۀ نوشتاری‌ست؛ پس دست از نگارش بردارید، از تصاویر، نشان‌ها، پیکتوگرام‌ها و آیکون‌ها برای انتقال پیغام خویش بهره‌گیری کنید.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

تماس با ما