نکات کلیدی برای طراحی تراکت

نکات کلیدی برای طراحی تراکت

تراکت از آرمانی ترین و موثرترین شیوه های تبلیغات محسوب می شود. شما توسط تراکت می توانید در حجم بالا و با هزینه کم خدمات و محصولات خودتان را شناسایی کنید.

خیلی مهم است که در طراحی تراکت تبلیغاتی یک سری نکات و اصول را راعایت نماییم الی تراکت ما به اندازه کافی قابل توجه و جذاب باشد الی بتواند بیننده را به جذب پیام و مطالعه مکلف کند. پس طراحی از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث می شود لغایت با خیال آسوده تبلیغاتی مطمئن و با بازده ای بالا داشته باشید.

تصاویر مناسب در تراکت تبلیغاتی

تصاویر کارایی به سزایی در طراحی تراکت دارند شما می توانید با به کارگیری تصاویر با کیفیت نظر مشتری را جلب کنید و اثربخشی بیشتری در مخاطب خویش برپایی نمایید.

تیتر خوب

انتخاب یک تیتر ضعیف می تواند موفقیت تراکت شما را زیاد تفریق دهد پس برای پیدا کردن یک عنوان مناسب، خوب اندیشه کنید. عنوان را پیوسته با کسب و کارتان انتخاب کنید. خواننده باید با خواندن تیتر از محتوای تراکت آگاه شود. این دقیقا همان منظور اصلی است.

استفاده از فونت خوانا

فونت نوشته ها را به گونه ای گزینش کنید که خوانا و پسندیده با شرایط کاری و کسب و کارتان باشد. در طراحی تراکت از ۲ نوع فونت مختلف کاربرد نکنید.

شناسایی مخاطبین

جامعه هدفتان را بدقت شناسایی کنید. پیام و وضعیت داستان خود را متناسب با مخاطبانتان گزینش کنید. معرفی جامعه منظور نیازمند صرف زمان کافی است تا بتوانید به احسان تبلیغات و پیام خویش را بگوش افرادی که می توانند خریدار محصول و یا استفاده از خدمات شما باشند برسانید.

برجسته کردن مزیت ها و تخفیف های ویژه

مزیت های مهم کسب و کار خویش را بیان کنید با این کار نسبت به رقبا خاص تر دیده می شوید طوری که مشتریان می توانند شما را انتخاب کنند و کوچکترین تردیدی به خویش مسیر ندهند. در صورتی که فرآورده یا خدمات شما تخفیف گزیده تر ای دارد آن را برجسته کنید و مشتری را به خرید و تماس جلب کنید.

به عنوان نمونه این تراکت حائز پالت رنگی آبی با اشکال هندسی است که تخفیف در این طرح به فراخور سنه نو به خوبی جلب عقیده می کند.

محتوای کم و مفید

متن تراکت را اختصار و سودمند بنویسید و چند بار آن را بازخوانی کنید الی مطمئن شوید که مطالب را به واقعیت انتخاب کرده اید و مشتری به راحتی می تواند پیام شما را اخذ کند. از هستی هرگونه اشتباه و غلط املایی مستحضر شوید زیرا یک اشتباه نگارشی و املایی غیر قابل جبران است و تراکت شما را بی ارزش می کند.

حالت‌های رنگی Color Modes

اشتباه بسیاری از طراحان استفاده از مد رنگی RGB می باشد. سیستم رنگی RGB که از رنگ های قرمز ( Red)، سبز (Green)، آبی (Blue) برپایی شده است در صفحات نمایش الکترونیکی، مانیتورها، تبلت ها و گوشی های هوشمند مورد کاربرد قرار می‌گیرد. فرمت رنگی CMYK که مخفف چهار رنگ: زرد (Yellow)، سرخابی (Magenta)، فیروزه ای (Cyan) و رنگ مشکی (Black) می‌باشد، این مُد رنگی برای کارهای چاپی بهره‌گیری می‌شود.


انتخاب مد رنگ RGB در طراحی، رنگ‌هایی را ایجاد می کند که در چاپ امکان فرآوری نخواهند داشت. به این نکته حتما توجه کنید که فایل خویش را در رایانه با رنگ بندی CMYK تهیه و نگریستن کنید تا کمترین تفاوت شدنی را با فرآورده چاپی پایانی داشته باشد.

فرمت فایل در خروجی چاپ

فایل طراحی شده بدست شما تاثیر زیادی برآیند اینکه نهایی دارد. شما می توانید کارهای چاپی خود را با یکی از فرمت های TIFF, PDF, JPEG اندوخته و برای چاپ ارسال کنید. مناسب‌ترین ساختار برای چاپخانه و بازدارندگی از دگرگونی ها ناخواسته، فرمت PDF می‌باشد. در این ساختار کیفیت تصاویر حفظ شده و تغییری در نوشته ها برپایی نمی شود.

اکنون تراکت تبلیغاتی خویش را با به‌کارگیری این نکات و برای کسب کامیابی طراحی و چاپ کنید. شما می توانید با استفاده از برنامه های فتوشاپ، ایلستریتور، کرل تراکت را طراحی کنید. در ضمن در این دسته طرح‌های اولیه ای (تمپلیت) پیمان گرفته اند که با گزینش آن ها با توجه به ذوق و سلیقه خودتون می توانید با سرعت و راحتی اکثریت به طرح نهایی خود برسید.

به خاطر داشته باشید که محصول نهایی شما باید ترکیب مناسبی از مطالب خوب و طراحی جذاب باشد.

آیا اکنون آماده‌اید که این مهارت‌های جدید را در اولین پروژه خویش بکار گیرید؟


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

تماس با ما