چگونه برندینگ و بسته بندی بر اعتماد به محصول تأثیر می‌گذارد؟

چگونه برندینگ و بسته بندی بر اعتماد به محصول تأثیر می‌گذارد؟

با افزایش استفاده از دنیای دیجیتال، این فرصت به مصرف کنندگان داده شده تا با سرعت و به راحتی دیدگاه های خود را در مورد برند ها، محصولات و خدمات، به عموم بیان کنند، مهم تر اینکه باید شرکت ها با خواسته ها و نیازهای مخاطبین هدف، و با برند و بسته بندی که اعتماد آن را حفظ کند مطابقت داشته باشند.

ایجاد حس اعتماد به یک محصول یا برند بسیار حائز اهمیت است، به این دلیل که سبب ایجاد حس مثبت اولیه در مشتریان و سپس برقراری ارتباط شخصی با افراد می‌گردد و به خرید آن ها و وفاداری و طرافداری آنها منجر خواهد شد.

با این حال، بدست آوردن اعتماد و حفظ آن بدلیل وجود رقبای بسیار در این عرصه و به آسانی تحت تاثیر قرار گرفتن با نظرات و عقیده های اطرافیان کاری بس دشوار است. به همین دلیل است که شرکت ها در تلاش هستند تا با برندینگ و بسته بندی هایی موثر محصولات را عرضه کنند، خود را از بقیه متمایز کرده و باعث افزایش مشارکت مشتری شوند.

این طرز تفکر که “مشتریان بازاریابان نوین هستند” به طور فزاینده ای در حال گسترش است. رسانه های اجتماعی به مشتریان اجازه می‌دهند تا محصولات را مورد بررسی قرار دهند و مستقیما بر تصمیم های خرید دیگران و طرز تفکر درباره برند ها تاثیر گذارند. مصرف کنندگان در مورد چگونگی تولید و فروش محصول عقاید و نظرات بسیاری دارند که می‌توانند شرکت ها را در راه بازاریابی و رسیدن به بسته بندی مطلوب کمک کنند. یک آگهی جدید از Adweek با عنوان “چگونه برند و بسته بندی بر نحوه اعتماد ما به مواد غذایی تاثیر می‌گذارد”، نشان می‌دهد که چطور مصرف کنندگان برای خرید، محصولات مورد نظر، برند ها را انتخاب می‌کنند. نتایج  این مطالعه به شرح زیر است:

  • ۴۲ درصد مطالبات قابل اعتماد را جستجو می‌کنند.
  • ۷۸ درصد از برند هایی که می‌شناسند خرید می‌کنند.
  • ۷۶ درصد مواد تشکیل دهنده را بررسی می‌کنند.
  • ۵۱ درصد بررسی می‌کنند که غذا کجا تولید شده است.

برند و بسته بندی موثر فقط در مورد ایجاد تاثیر بصری بی درنگ نیست. بلکه بیشتر از این حیث حائز اهمیت است، مصرف کنندگان در مورد نیازهایشان و اینکه چطور محصولی که انتخاب کرده‌اند نیاز آن ها را برآورده می‌کند آگاهی دارند. کیفیت یک برند و اعتبار و اعتماد یکی از عوامل مهم برای خرید افراد و برقراری ارتباطی طولانی مدت با یک شرکت است. بسته بندی محصول می‌بایست در ابتدا از علاقمند کردن به عنوان بخشی از استراتژی یکپارچه برند بهره ببرد، هرچند برای رسیدن به آن باید مخاطبان هدف را در جریان اینکه چرا محصول آن ها خاص است و اینکه در چه نقطه ای در دنیای صنعت هستند، قرار دهند. مردم شفافیت را ترجیح می‌دهند، به این دلیل که انتخاب یک محصول یا برند مطابق با نیازشان و اینکه بدون هیچ مشکلی از آنها پشتیبانی می‌کند را موجب می‌شود.

تعدادی روش برندینگ و بسته بندی وجود دارد که می‌تواند به ایجاد حس اعتماد به محصول منجر شود، اینکه ارزش و اعتباری را فراهم می‌کند، فعالیت تبلیغاتی یا بعد اجتماعی را بوجود می‌آورد، نظرات مثبت مشتریان را نمایش می‌دهد، یا بر تولید مبنی بر اخلاق و ایمن تاکید می‌کند.

برای هر برندی که به دنبال افزایش و جذب مشتریان از طریق جلب اعتماد مشتری هستند، به طور واضح بیان کردن اهداف و مقاصد برند این امکان را می‌دهد تا بسته بندی هایی را بوجود آورند که همواره نیازهای مردم را  پوشش دهد و به طور مثبتی بر تعاملات آن ها تاثیر گذارد. به همان اندازه لازم است که با در نظر گرفتن مشتریان هدف در فرایند برندینگ و بسته بندی، به انطباق با نگرش ها و رفتارهای در حال تغییر و رو به رشد ادامه دهیم.

به این ترتیب مشتریان می‌توانند به شما در فروش محصولات جدید، بسته بندی و بازاریابی محصولاتی که واقعا آن ها را جذب کرده و باعث شده است تا به برند شما اعتماد کنند، کمک کنند.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

تماس با ما