بسته بندی های مدرن

بسته بندی های مدرن

در شرایطی که امروزه مشتری‎ها از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، تمایلی به مشاهده‎ی توضیحات و مواد تشکیل دهنده هر یک از این محصولات برای مقایسه آنها ندارند. در عوض، بسیاری از مشتری‎ها به برند و یا بسته‎بندی محصولات برای تصمیم‎گیری درباره این که بهترین محصول کدام است، توجه می‎کنند. دریافت نشانه‎های درست از محصولات در بیشتر مواقع مشتری‎ها را به خرید آنها تشویق می‎کند...

در شرایطی که امروزه مشتری‎ها از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، تمایلی به مشاهده‎ی توضیحات و مواد تشکیل دهنده هر یک از این محصولات برای مقایسه آنها ندارند. در عوض، بسیاری از مشتری‎ها به برند و یا بسته‎بندی محصولات برای تصمیم‎گیری درباره این که بهترین محصول کدام است، توجه می‎کنند. دریافت نشانه‎های درست از محصولات در بیشتر مواقع مشتری‎ها را به خرید آنها تشویق می‎کند.

هر محصول جدید دارای یک سری مشتری‎های هدف بوده و شما می‎توانید با انتخاب نوع درستی از بسته‎بندی در مدت زمانی کمتر، ارتباط نزدیک‎تری با آنها برقرار کنید. اگر در تلاش برای جذب مشتری‎های جوان‎تر هستید، یک بسته‎بندی جذاب با طراحی جسورانه‎تر می‎تواند بهترین انتخاب محسوب شود. اما اگر قصد برقراری ارتباط با مشتری‎هایی مسن‎تر را دارید یک بسته‎بندی خلاقانه و مرتب گزینه‎ی خوبی است.

تصور کنید برای اولین بار قرار است با شخص دیگری ارتباط برقرار کنید،برای اولین بار آشنایی سعی می‎کنید به زیبا‎ترین و جذاب‎ترین شکل ممکن خود را بیاراید تا در دیدار اول او را مجذوب خود کنید تا دیدارهای بعدی تکرار شود. این تمثیل برای تاثیر بسته‎بندی در افزایش فروش صدق می‎کند.

در واقع امروزه بسته‎بندی کالا نمایانگر نحوه نگهداری و محافظت کالا و برند نیز چگونگی معرفی خصوصیات محصول به مصرف کننده است. با وجود اینکه بسته‎بندی خلاقانه و افزایش فروش تکنولوژی‎های نو ظهور کارکردهای بسته‎بندی را از سطح ذکر شده ارتقاء داده و وارد مباحث تخصصی‎تری کرده اما هنوز هم از دید یک مصرف‎کننده بسته بندی، به عنوان بیرونی‎ترین ابزار برقراری ارتباط بین برند و مصرف‎کننده در قفسه‎های فروشگاه، نقشی استراتژیک در تحریک مصرف‎کننده و موفقیت فروش بازی می‎کند.

بسته‎بندی مناسب یکی از مهم‎ترین عوامل بسیار مهم در فروش و بازاریابی کالاها است. یک بسته‎بندی خوب مزایایی چون پیشبرد فروش‌، حفاظت و بهبود محصول را هم برای فروشندگان و هم مشتریان دارد ، زیرا می‌تواند انبار کردن یا استفاده از یک کالا را ساده‌تر کند، از فاسد شدن یا آسیب دیدن آن جلوگیری کند و در نهایت یک بسته‌بندی مناسب می‌تواند پیدا کردن محصول را ساده‌تر کرده، برند محصول را در نقطه فروش و حتی زمان استفاده، تبلیغ کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

تماس با ما